Överenskommelse för lån av digital enhet i Sävsjö kommuns grundskolor

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Är du elev i någon av Sävsjö kommuns skolor och har blivit erbjuden att låna en iPad,chromebook eller dator i undervisningen ska du (om du är myndig) eller dina vårdnadshavare använda e-tjänsten för att teckna en överenskommelse med Sävsjö kommun.   Även god man, förmyndare och annan ansvarig vuxen kan skicka in avtalet.

Obs! Endast ett avtal/elev ska skickas in. 

Skolan avgör vilken enhet som lämnas ut. Enheten är till låns och ska ses som ett läromedel och är avsedd att vara ett arbetsredskap i skolarbetet. 

Enheten kan kvitteras ut av eleven på skolan efter att avtal är inskickat och du (om du är myndig) eller vårdnadshavare fått besked om att enheten är klar för avhämtning. 

Du som har skickat in överenskommelse har möjlighet att se status på ärendet genom att logga in här på sjalvservice.savsjo.se och sedan klicka på Mina sidor. 

Du kommer att få ett e-postmeddelande och/eller SMS när status ändras och något nytt händer i ärendet.

Genom att signera e-tjänsten förbinder du dig att följa villkoren. 

Överenskommelsen gäller till dess att enheten återlämnats

Villkor gäller till dess att iPad,chromebook eller dator återlämnats. Då avslutas överenskommelsen och du som tecknat avtalet får en notifiering. Du ser även under Mina sidor att avtalet är avslutat.

 

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa